پیش‌فروش جدید «تارا» به زودی آغاز می‌شود

” شخارک” آماده پرداخت شد

شرکت پتروشیمی خارک زمان پرداخت سود به سهامدارانش را معین کرد.

به گزارش بورس نیوز، شرکت پتروشیمی خارک برنامه زمانبندی پرداخت سود به سهامداران را مشخص کرد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، کلیه سهامداران حقیقی از تاریخ 1400/06/27 می‌توانند نسبت به دریافت سود اقدام کنند.

شخارک آماده پرداخت شد

طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس تصویب شد

طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب نمایندگان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

طرح ساماندهی بازار خودرو از مجلس دهم کلید خورده بود اما شورای نگهبان این طرح را به‌دلیل عدم همسویی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رد کرد. در مجلس یازدهم این طرح به اصلاح رسید و در ماده 4 آن تبصره‌های جدید درج شد تا براساس آن ساماندهی بازار خودرو با رعایت آنها امکان‌پذیر شود.

فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص جزيیات اصلاحی ماده 4 طرح ساماندهی بازار خودرو گفته است: ماده 4 دارای 4 تبصره است به‌نحوی که براساس آن هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به‌ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام‌برقی یا دونیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی ب و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه‌ستاره ویا بالاتر برحسب گواهی‌های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام کند.

فیروزی افزود: در تبصره یک این ماده آمده است نباید هیچ تعهد ارزی جدیدی برای دولت ایجاد شود همچنین سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در تبصره سه آمده است منحصر کردن داشتن نمایندگی یا ارايه خدمات پس از فروش، صرفا از خودروسازان خارجی ممنوع است، سایر مقررات مربوطه توسط وزارت صنعت تامین می‌شود همچنین واردات مجدد اقلام ممنوع و در حکم کالای قاچاق است.

با توجه به تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن علنی مجلس این طرح برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود که در صورت موافقت شورا این طرح باید از سوی وزارت صنعت به اجرا گذاشته شود.

طرح ساماندهی بازار خودرو

سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی 480 میلیون تومان شد

بانک مرکزی سقف های جدید تسهیلات خرید مسکن را به بانک عامل بخش مسکن از محل اوراق تسهیلات را ابلاغ کرد که رقم آن همراه با وام جعاله 80 میلیون تومانی به 470 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با بانک عامل بخش مسکن، افزایش سقف‌های تسهیلات ساخت و خرید مسکن، از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به بانک مذکور ابلاغ کرد.

بانک مرکزی افزایش سقف‌های تسهیلات «ساخت و خرید مسکن» و «جعاله مسکن» از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به موجب مصوبه هزار و سیصد و بیستمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 16 شهریور ماه 1400، به شرح زیر به بانک تخصصی‬ بخش مسکن ابلاغ کرد:

1- سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شرح جدول زیر تعیین شد:

 

2- سقف تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، مبلغ 800 میلیون ریال تعیین شد.

3- در جهت کمک به بازار ودیعه مسکن، پرداخت حداکثر 10 درصد از اوراق صادره مذکور برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با سقف‌های 500، 400 و 300 میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهرها مجاز است.

4- بانک مرکزی مجاز است سقف‌های انفرادی و سقف کلی اختصاصی به بازار ودیعه مسکن را متناسب با شرایط اقتصادی تعدیل کند.

سقف وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی 480 میلیون تومان شد

پیش‌فروش جدید «تارا» به زودی آغاز می‌شود

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، طرح جدید پیش‌فروش تارا، جدیدترین محصول ایران‌خودرو آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایران‌خودرو چند وقتی است پس از تحویل اولین سری از تارا، اقدام به پیش‌فروش دوباره این محصول خواهد کرد. پیگیری‌ها از این شرکت نشان می‌دهد فرآیند ثبت‌نام طی چند روز آینده آغاز خواهد شد اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره تعداد خودروهایی که در این دوره عرضه خواهد شد مشخص نیست.

تارا تازه‌ترین محصول ایران‌خودرو است که مدل فیس‌لیفت پژو 301 است و از سال 2020 تولید می‌شود. این خودرو بر پایه پلتفرم IKP1 ایران‌خودرو که نمونه تغییریافته پلتفرم PF1 پژو سیتروين است، ساخته شده‌ است. در نتیجه پلت‌فرم این خودرو، با خودرو‌های پژو 208، پژو 2008 و سیتروين سی-الیزه مشترک است.

ایران‌خودرو و پی‌اس‌ای پس از برجام تحت شرکت ایکاپ قصد تولید مشترک پژو 301، پژو 208، پژو 508 و پژو 2008 را داشتند. پس از بازگشت تحریم‌ها توسط آمریکا، پژو از ایران خارج شد و شرکت ایکاپ به تعلیق درآمد.

در نتیجه ایران‌خودرو پژو 301 را فیس‌لیفت کرد و نتیجه آن تارا شد که برای نخستین بار در 30 بهمن 1398 در حاشیه جلسه هیيت دولت توسط حسن روحانی رونمایی شد. تارا به‌طور رسمی توسط شرکت ایران‌خودرو در ساپکو رونمایی شد. این خودرو برای نخستین‌بار در 18 تیرماه 1399 پیش‌فروش شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید