سهام عدالت

سهام عدالت به دلیل دربرگیرندگی فراوان میان افراد جامعه، مورد توجه بسیاری قرار دارد. همین موضوع باعث شده هر خبری پیرامون سهام عدالت منتشر شود، می‌تواند مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد.

تعداد 49 میلیون نفر در کشور دارای سهام عدالت هستند. طبق وعده‌های داده شده باقی افرادی که در هنوز سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، در آینده از این سهام دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت در هفته گذشته به دلیل ریزش 101 هزار واحدی شاخص کل بورس، با کاهش ارزش مواجه شده و حدود 5.5 درصد ارزش آن کاسته شده است.

سهام عدالت در اخبار هفته آخر شهریور

در هفته خبر مهمی در مورد جاماندگان سهام عدالت مطرح شد. خبر اول مربوط به دستور ريیس جمهور درباره این افراد بود. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت‌وگویی، با اشاره به برنامه‌ دولت سیزدهم برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت گفت: ريیس جمهور از وزارتخانه‌‌های امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌‌است، تا برنامه‌ای برای پوشش جاماندگان سهام عدالت آماده کنند و در این راستا ما در حال برنامه‌ریزی هستیم اخبار بورس است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به دنبال طرحی در مورد ارايه سهام به جاماندگان سهام عدالت است، آیا دولت از این طرح استفاده‌ خواهد کرد، اظهار کرد: اگر نیاز به اخذ اختیارات قانونی در این مورد وجود داشته باشد، حتما از مجلس کمک می‌گیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جاماندگان سهام عدالت می‌گوید: نحوه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان و بحث یارانه‌‌های نقدی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال طراحی است، ولی زمان ‌بندی‌ ها و نحوه اجرای آن هنوز نهایی نشده است.

از دیگر سو، مهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فروش سهام عدالت گفت: فروش سهام عدالت توسط کارگزاری‌ها و واریز وجه به حساب سهامداران، صحت ندارد و در حال حاضر، هنوز فروش سهام عدالت آغاز نشده است.

وی همچنین ادامه داد: اگر سفارش فروشی اعمال شود، براساس قیمت روزی خواهد بود که معامله انجام می‌شود و ارتباطی به قیمت روز سفارش فروش ندارد. در صورتی که فروش سهام عدالت آغاز شود، فروش به صورت بلوکی خواهد بود، اما در حال حاضر، برنامه ‌ای برای شروع مجدد فروش سهام عدالت نداریم.

سهام عدالت شما چقدر می‌ارزد؟

در پایان معاملات روز چهارشنبه 31 شهریورماه بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با هفته گذشته، 5.23 درصد کاهش یافت و ارزش سبد 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به 8 میلیون و 147 هزار تومان، 11 میلیون و 611 هزار تومان، 12 میلیون و 555 هزار تومان و 23 میلیون و 599 هزار تومان رسید.

با احتساب این موضوع، سهام عدالت در هفته گذشته از 814 هزار تومان تا 1 میلیون و 991 هزار تومان کاهش ارزش داشته است.

در حال حاضر مجوز فروش 60 درصد از سهام عدالت صادر شده است. اما به دلیل مشکلاتی که سال گذشته فروش این سهام برای بازار سرمایه ایجاد کرد، این روند متوقف شده است. ارزش 60 درصد قابل فروش سبد 409 هزار تومانی سهام عدالت به 5 میلیون و 791 هزار تومان رسیده است. ارزش سبد 1 میلیون تومانی نیز 14 میلیون و 159 هزار تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید